Connect with us

Γεια, τι ψάχνεις;

Themata

Θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης στις παραβάσεις του ΚΟΚ

Η έρευνα αναφέρει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, υπερβολική ταχύτητα και υπνηλία


Ακόμα μια θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης στα τροχαία, καταγράφεται μέσα από τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΑΣ, σύμφωνα με τα οποία την προηγούμενη βδομάδα (25 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου) σε σχετικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, οι περισσότερες παραβάσεις σημειώθηκαν, στο οδικό δίκτυο του Ηρακλείου (171), της Αττικής (154), της Θεσσαλονίκης (99), των Χανίων (63), της Πιερίας (43) και των Ιωαννίνων (43).

Η έκεθση του Ευρωβαρόμετρου

Αξίζει να σημειωθεί ότι έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σύμφωνα με το tovima.gr, αναφέρει ότι η ομιλία στο κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μια από τις βασικές απόψεις οδηγών για τις κύριες αιτίες των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης και κατ’ επέκταση της Ελλάδας.

Η έρευνες έγινε σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autoroutes στην οποία συμμετείχαν 12.418 ερωτηθέντες από τη Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία Κάτω Χώρες, Σλοβακία και Ελλάδα.

Στην Ελλάδα υπάρχει η άποψη ότι κύρια αίτια των θανατηφόρων δυστυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους αποτελεί η υπερβολική ταχύτητα η οποία έχει και τα πρωτεία με ποσοστό 58% και βρίσκεται στην ίδια θέση με την Γερμανία.

Κάτω από τον μέσο όρο (40%) είναι η άποψη ότι ένα ακόμη σοβαρό αίτιο για θανατηφόρο δυστύχημα αποτελεί η έλλειψη προσοχής (31%). Το 24% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών αποτελεί βασική αιτία ατυχήματος. Τέλος, το θέμα της υπνηλίας αποτελεί άλλη μια αιτία θανατηφόρου ατυχήματος αγγίζοντας την άποψη του 8% των Ελλήνων, όταν το ποσοστό για τους Γάλλους βρίσκεται στο 41%, για τους Γερμανούς στο 26% και των Βρετανών στο 23%.
Ένας στους δύο οδηγούς μιλούν στο κινητό

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν όσον αφορά τον μέσο όρο στην Ευρώπη, ότι τουλάχιστον ένας στους δύο οδηγούς μιλάει στο κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης (54%), ποσοστό μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017. Μειωμένα κατά 7%, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις ερωτηθέντων οδηγών, είναι τα ποσοστά για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ σε σχέση με το 2017.

Παρά την μείωση το 49%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς, οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών. Την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες θανατηφόρων ατυχημάτων έχει το 43% των ερωτηθέντων. Η υπνηλία αποτελεί μια ακόμη αιτία ατυχημάτων στους δρόμους, καθώς το 6% των ερωτηθέντων (το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 2% σε σχέση με το 2017) θεωρεί την υπνηλία βασική αιτία ατυχήματος.

Αναλύοντας το προφίλ των ερωτηθέντων διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό έλλειψης προσοχής, δηλαδή το να μιλάει στα κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με τις απόψεις των ερωτηθέντων, το έχουν οι Ολλανδοί με 80% και τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 72% και οι Ισπανοί με 60%. Πιο τυπικοί σε αυτό το θέμα αποδεικνύονται οι Πολωνοί με ποσοστό 30%, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο (54%) με ποσοστό 57%.

Η χώρα που έχει την άποψη ότι οι οδηγοί της κυκλοφορούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών είναι η Γερμανία με 67% και την ακολουθεί η Πολωνία με 59% και η Ισπανία με 58%. Πιο σωστοί οδηγοί σε αυτή την κατηγορία αποδεικνύονται οι Βρετανοί με 38%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 46%, μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2017.

Οι Πολωνοί σύμφωνα με την άποψη των ερωτηθέντων είναι «γρήγοροι» οδηγοί, καθώς το 68% των οδηγών ξεπερνάει το επιτρεπτό όριο ταχύτητας και τους ακολουθούν οι Γερμανοί με 53%. Πιο προσεκτικοί οδηγοί αποδεικνύονται οι Ολλανδοί με 15% και οι Γάλλοι με 35%. Πάνω από τους μισούς (52%) οι Έλληνες «πατούν γκάζι» ξεπερνώντας το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, ποσοστό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το 2017.

Πιο υπναράδες στο τιμόνι αποδεικνύονται οι Σουηδοί, καθώς υπάρχει η άποψη ότι το 10% των οδηγών «κοιμάται» στο τιμόνι και τους ακολουθούν τόσο οι Γάλλοι, όσο και οι Γερμανοί με 9%. Οι Έλληνες αποδεικνύονται πιο τυπικοί, καθώς κατέχουν την καλύτερη θέση στην Ευρώπη με ποσοστό μόλις 2%, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017, όταν σήμερα ο μέσος όρος των ερωτηθέντων στην Ευρώπη είναι 6%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την κύρια αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους έχει το 44% των ερωτηθέντων και ακολουθεί με 40% ως βασική αιτία η έλλειψη προσοχής. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών καταλαμβάνει το 24% και η υπνηλία το 20%. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχει αυξηθεί το ποσοστό των ερωτηθέντων που πιστεύει ότι οι οδηγοί κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους χωρίς να δείχνουν την δέουσα προσοχή, λόγω του γεγονότος ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ακολουθήστε το Cretanmagazine στο Google News και στο Facebook

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε και αυτά

ΚΡΗΤΗ

Ανείπωτη θλίψη σκόρπισε στα Χανιά ο θάνατος του 23χρονου Σήφη Γιανναράκη σε τροχαίο. Ο νεαρός ασχολούνταν με την κρητική παραδοσιακή μουσική, ως τραγουδιστής και οργανοπαίκτης και ήταν ένα πολύ αγαπητό...

ΚΡΗΤΗ

Το τελευταίο αντίο θα πουν αύριο Κυριακή (30/6) στις 5 το απόγευμα στον Κώστα Βασιλάκη οι συγγενείς και οι φίλοι του μέσα σε ανείπωτη...

ΚΡΗΤΗ

Μια νέα τραγωδία γράφτηκε στους δρόμους της Κρήτης νωρίς το μεσημέρι της Πέμπτης, καθώς τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε επί του ΒΟΑΚ, κοντά στις Βρύσες Αποκορώνου στα Χανιά. Σύμφωνα με...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο οδηγός του δικύκλου παρέμεινε στο σημείο - Η ζωή του δεν διατρέχει κίνδυνο

ΚΡΗΤΗ

Ο 20χρονος Μιχάλης άφησε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο, σε τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε σήμερα, Δευτέρα, νωρίς το πρωί, στο δρόμο ανάμεσα σε...

ΚΡΗΤΗ

Σοκ στο Ηράκλειο από ένα ακόμη θανατηφόρο τροχαίο που σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας στον δρόμο που ενώνει τα χωριά Ασήμι και Στέρνες. ...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το αυτοκίνητο που οδηγούσε προσέκρουσε σε τσιμεντένια περίφραξη

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η 68χρονη, κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες, παρασύρθηκε από τη μηχανή